Soyer, ‘Çok Ağır Bir Ekonomik Kriz Olacak’

İzmir Belediye Başkanı Tunç Soyer Radyo Trafik İzmir özel yayınına konuk oldu. Trafik TV’den de canlı yayınlanan programda Soyer salgın sonrası büyük bir ekonomik krizin yaşanacağını ve çok canların yanacağını öne sürdü

22 Nisan 2020 - 19:52

Radyo Trafik İzmir’de Esra Balkanlı’nın sorularını yanıtlayan Soyer, koronavirüsün yayılımını engellemek adına belediye olarak sıkı tedbirler uyguladıklarını açıkladı. Salgının ardından çok ciddi bir ekonomik kriz yaşanacağını ve çok insanın canının yanacağına işaret eden Tunç Soyer, ‘hıçkıra hıçkıra ağlıyorum, şimdiden herkesi büyük bir dayanışmaya davet ediyorum’ dedi

Tunç Soyer’in açıklamaları…

-Maskelerin dağıtımını başından itibaren biz yapsaydık ne eczacılarımız ne vatandaşlarımız mağduriyet yaşardı. Bu süreç el ele verilmesi gereken bir süreç. Biz de bir kamu kurumuyuz, ben de bir devletim. Biz niye dışarıda kalalım

-Eğer ben sokağa çıkma yasağını televizyondan duyuyorsam bunda büyük bir eksiklik var demektir. Önceden biliyor olsaydık organizasyonu dört dörtlük yapabilirdik. Bu dönem el ele vermemiz gereken bir dönem. Birlikte çalışırsak çok daha az can yanmış olacak

-Salgın sonrası çok ağır bir ekonomik krizle yüzleşeceğimizi görüyorum. Birbirimize çok ihtiyacımız olacak. Bunun için üretime destek vermemiz lazım. Büyükşehir Belediyesi olarak üreticimizin ürünlerini alarak gıda paketlerine koyuyoruz. Üreticiye pazarlama desteği de vereceğiz. Başka çaremiz yok! Üretmek, üretimi teşvik etmek, üreticinin hayatını idame ettirmek için para kazanmasını sağlamak zorundayız

-Yaptığım ziyaretlerde ve büyük trajediler ile yüzleşiyoruz. Hıçkıra hıçkıra ağlıyorum. Salgın başlamadan önce işsizlik yüzde 20’lerin üstüne çıkmıştı, şimdi giderek katlanıyor. Yemek, konaklama sektörü, garsonlar, kazancını günübirlik sağlayanlar kötü durumdalar. Birbirimize ihtiyacımız var, mutlaka elimizi taşın altına sokmamız gerekiyor. Gücü olanlar ile ihtiyacı olanlar arasında köprü kurmalıyız

-Biz ihtiyaç taleplerini Hemşehri İletişim Merkezi üzerinden topluyoruz. HİM’de geçmiş dönemde 40 arkadaşımız çalışıyordu. Şimdi 90 kişiyle 3 vardiya halinde çalışıyoruz. Gelen her çağrıya cevap verebiliyoruz. Talepte bulunan vatandaş sayısı 70 binin üzerine çıktı. Biz hiçbir talebi cevapsız bırakmayacağız. Kriterlere uygun olan herkese mutlaka destek ulaştıracağız
Temel ürünlerin fiyatlarını biz belirliyoruz, çok uygun hale getiriyoruz. Ürünler daha önceden paketlenmiş oluyor, herkesin eli değmemiş oluyor

-Kiraladığımız 2 otel ve 1 yurt, tam kapasite ile sağlık çalışanlarımız tarafından kullanılıyor. En riskli grupta olan sağlıkçılarımız virüsü bulaştırma korkusundan ailelerinin yanına gitmek istemiyor. İzmir Tabip Odası’nın talebi doğrultusunda koronavirüse yakalanmış çalışanların izole edilmesi için Kaynaklar’da bir otel kiraladık. Örnekköy’deki 100 yataklı tesisi de görevini sürdüren sağlıkçılarımızın kullanımına sunacağız

-Ev hayatı, ailece vakit geçirmek gibi unutulan bazı şeyler vardı. Bu dönemin bunları yaşamamız anlamında hoş bir yanı da var. İnsanlar, aile ve mahalle kültürünü hatırladı. Hayatın temposu yavaşladı. Haldır haldır koşturmaya o kadar alışmışız ki; normal hayata zor adapte olacağız. Umarım bu dönemin iyi yanlarını görüp, dersler çıkartabiliriz